Златиборска моба успела - више од 2.000 акцијаша почело да гради гондолу на Златибору

Око 2.000 људи из целе Србије, али из Републике Српске, Црне Горе и са Косова, окупило се данас на Златибору, код камена темељца будуће златиборске гондоле, најдуже на свету, како би подржали акцију општине Чајетина да се народном радном акцијом, односно, златиборском мобом, коначно сагради најкапиталнији пројекат. Иако надлежни државни органи нису дали "зелено" светло  за изградњу гондоле и није добијена грађевинска дозвола, председник општине Чајетина, Милан Стаматовић, поручује да ће народ, као и увек, изградити оно што му треба.

DSC_0175 (Large)Председник општине Чајетина, Милан Стаматовић, каже да је презадовољан и акцијом и одзивом и да је најбитније то што је све протекло у најбољем реду. Каже да се нада да ће се радови на изградњи гондоле и даље наставити без икаквих сметњи.

"Ми настављамо са радовима, имамо веома озбиљне планове за измешрање инсталација на почетној станици и на стубовима. Након тога, ако временске прилоке дозволе, прелазимо на бетонирање темеља. Крећемо са радовима, а ако је тачна информација да смо добили грађевинску дозволу за пету фазу која се налази на врху Торника, то нам за сада ништа не значи, јер не могу радови да се изведу у овим зимским условима. Ми тражимо да држава испоштује закон, да јасно каже ко је власник овог земљишта и зашто ми не можемо да добијемо сагласност на овим парцелама, како би могли да поднесемо захтев за грађевинску дозволу на комплетној траси", истакао је председник општине Чајетина.

DSC_0258 (Large)

Иначе, Стаматовић каже да је из министарства грађевине добијена информација да је издата грађевинска дозвола само за пету фазу, а која је део пројекта који реално не може да се гради фазно.

"Ово је све повезано, а ради се о међустаницама, почетним станицама, о стубовима. Ви ако немате један стуб, све пада у воду и то значи да се не може радити по сегментима", закључује Стаматовић.

Упитан да ли ће се и даље наставити са извођењем радова иако не постоји грађевинска дозвола, Стаматовић каже да ће радови тећи и даље, јер је комплетна документација припремљена, и истиче да, ако државне институције неће да раде свој посао, и ако неће да поступе по решењима и налогу Уставног суда, онда се поставља питање ко је овде у праву - да ли народ који је данас дошао на радну акцију или како то каже, режимске распикуће, које гледају личне интересе.

DSC_0250 (Large)

Већ наредне седмице почињу радови на измештању водоводне и електро инсталације, што је по Стаматовићевим речима, наставак ове радне акције, а када се то заврши, креће се пуном паром са радовима на комплетној деоници на овој траси. Иначе, радове на изградњи гондоле на тендеру је добило ужичко Јединство, које ће тренутно изводити радове само на месту где је издата грађевинска дозвола.

А на данашњу радну акцију дошло је око 2.000 људи, што је, по речима чајетинског председника, веома велики број. Акцијаша је било из целе Србије, са Косова, Републике Српске и Црне Горе. Упитан да ли и даље постоји препрека за радове, Стаматовић је одговорио:

DSC_0195 (Large)

"Препрека не постоји, постоје само неки неодговорни људи, који су дошли у ситуацију да доносе битне и кључне одлуке у име народа, а они то не раде у име народа, већ у свом личном интересу или у интересу неких људи који њима дају наредбе и испостављају им рачуне", поручује први човек Чајетине.

За изградњу гондоле сва потревна документација постоји, истакла је Бојана Божанић, директорка ЈП "Голд гондола Златибор" и додала да је јасно како ће сама годола изгледати и куда ће ићи.

DSC_0259 (Large)

"Гондола ће имати 55 кабина, што је први и основни капацитет, али постоји и могућност проширивања до 90 кабина. За сада, максимални капацитет ће бити 600 путника на сат, који се касније може проширити до 1.000 путника. Траса је дуга 9 километара, а у сваку од ових кабина може да стане до 10 путника. Свака кабина има држаче за скије, бордове, такође, и бицикле ће у летњем периоду моћи да се превозе. Планирано је у овој години да се набави још додатне опреме, како би се наши путници осећали што удобније унутра", каже Бојана Божанић.

DSC_0204 (Large)

Само путовање од центра Златибиора до врха Торника трајаће 20 до 25 минута, јер је брзина гондоле око 6 метара у секунди. Божанићева каже да је основни циљ који се жели постићи са овом инвестицијом тај да Златибор, са око 300.000 посетилаца, дође до цифре од око милион гостију и 10 милиона ноћења. У плану је и уређење простора и на почетној и на међустаницама, и то са Златним градом, а потом и на врху Торника, како би путници који се буду возили гондолом, имали комплетан угођај и да виде и остете Златибор на неки нови начин у односу на досадашњи. Божанићева је најавила и израду монографије, која ће пратити цео ток градње гондоле.

DSC_0143 (Large)

"Од самог почетка, када смо започели активности на гондоле, од постављања камена темељца, ми имамо све фотографије и снимке који то прате, па заједно са овим и другим активностима, почев од довожења опреме и посете наших пријатеља - партнера из Француске, родила се идеја да направимо Монографију, без обзира какав нам је почетак. А што се самог оваквог почетка тиче, ми смо народ Западне Србије, који је увек на неки другачији начин радио неке ствари и Златиборци су поносни људи који не желе да буду подцењивани ни на који начин, тако да смо ми из жеље да заиста почнемо да радимо и да та опрема не стоји по складиштима, и не тражећи новац од било кога, већ трошећи сопствена средства, решили да покренемо ову радну акцију", нагласила је директорка ЈП "Голд гондола Златибор".

Божанићева каже да је све било како треба да буде, и да је дозвола издата на време, радови на изградњи гондоле били би завршени за неколико месеци. Овако, радови ће трајати много дуже. Ипак, директорка Голд гондоле се нада да ће до краја ове године гондола профукционисати.

Нада Џелебџић, zlatiborpress.rs

https://www.youtube.com/watch?v=INSgxEQEhHE