ВИШЕ ОД ПОЛОВИНЕ ВОЗАЧА ПАЛО ТЕХНИЧКИ ЗБОГ НОВИХ ПРАВИЛА

Неисправна сигнализација, не ради мигавац на ретровизору или задњи брисач, покварена је прскалица за прање шофершајбне, треће стоп светло губи контакт, пукло стакло...Ово су неки од најчешћих недостатака због којих је у последња три дана, од 50 до 80 одсто возила "оборено" на техничком прегледу.

Од 6. јула је почела примена нових правила и снимање комплетног тока провере исправности аутомобила, што је значајно успорило читав процес. То је главни разлог што је велики број станица већ подигао цене техничког, јер упола мање возила успевају да прегледају. Раније је провера трајала 35, а сада 50 минута до сат времена.

Многи још нису кориговали цене, али најављују да ће то урадити од следеће недеље. Тако је преглед пре 6. јула, за путничка возила коштао углавном од 3.000 до 4.500 динара широм Србије, а сада је од 5.000 до 7.000, а за теретна возила негде је и 8.000 динара.

Влада Маринковић, из Националне асоцијације техничких прегледа, истиче да су возачи олако схватили промене.

- Нису разумели шта се десило 6. јула и директан утицај снимања камерама на увођење реда у исправност возног парка у Србији - објашњава Маринковић. - Није суштина у цени техничког прегледа, него је неопходно да возачи пре одласка на проверу отклоне недостатке које и сами виде, да не би "падали" због тривијалних ствари. После ће плаћати нови технички, јер не могу да стигну да поправе оно што треба у року од три дана, или ће један период бити без регистрације, што ће их још скупље коштати, ако тако возе.

И Александра Николић, директор техничког прегледа у једном ауто-центру, истиче да су возачи свесни недостатака, али их не отклањају и очекују да ће проћи.

- Сада морају да промене те навике, које су стекли због бројних техничких прегледа који су раније пропуштали разне недостатке - објашњава Николићева. - Пре доласка треба да припреме возило да буде исправно.

 

Извор: Новости