Предзадња представа на ЈПФУ - Неспоразум

представа

Претпоследњу представу коју је публика гледала  на 28. Југо9лсовенском позоришном фестивалу, извели су глумци Црногорског народног позоришта из Подгорице. Пред публиком је био Алебр Ками  његово дело “Неспоразум“, у рећији Дамјана Пејановића.


Основ за ову чувену Камијеву драму је прича о сину који је одбио да буде глава – отац породице. Апсурдни неспоразум водио је право у породичну катастрофу која је разоткрила сав јад и беду људске егзистенције. 

Весна Вујошевић Лабовић, уметничка директорка ЦНП-а, каже дас у се у овом театру одлучили за Камија, јер се труде да на репертоару имају представе за све укусе публике.

Редитељ представе, Дамјан Пејановић, каже да је Алебер Ками написао доста штур текст, а на прво читање чак и незанимљив.

"Ужасна је ствар да се један такав текст писан у  једно ужасно вријеме 1942. године у Француској усријед рата, нас толико и конкретно тиче . Свједоци смо да се у Европи и мимо Европе дешавају братоубилачки ратови и ужасне ствари, и управо због тога сам се одлучио да уопште читам Камија. Мислим да је некако наш колективни пораз у савременом добу то да нас се Камијев текст и данас тиче на исти начин на који нас се тицао када је писан, а да би смо дошли до визуализације и сценације, и уопште размишљали о естетици једног оваквог текста, морали смо да га одаљимо од себе и од овога што је данас. Због тога је Камијев текст смештен у један метапростор за који се не зна да ли су три вагона или три ћелије, три собе или штагод. И због тога смо морали да га одаљимо што више како би се увјерили да је у неком будућем времену - ако се не опаметимо, а ето, свједоци смо да се нећемо опаметити, тако ће да тако изгледати и неки слиједећи рат 3086. или томе слично". 

У представи играју Ана Вујошевић, Петар Новаковић, Јелена В. Ђукић, Радмила Божовић и Зоран Ракочевић.

Аутор сценографије у овој представи је Ивана Вана Прелевић, док је кореографију , на музику Вјере Николић, осмислила Тамара Вујошевић Мандић.

Публика је овој представи дала оцену 3,91, што је до сада најнижа оцена.

Последња такмичарска представа овогодишњег фестивала је “Отац, Атеље 212 из Београда, по тексту Флоријана Зелера, а у режији Паола Мађелија.