Нови пропис за регистрацију возила ипак ступа на снагу 5. јула

Власници више од 100.000 возила у Србији биће у великом проблему да региструју аутомобил од 5. јула када ће на техничком прегледу почети да се мери и количина издувних гасова.

Саобраћајна полиција није одустала од ове новине, а велика већина линија техничких прегледа набавила је уређаје за мерење.

Ако је и постојала дилема да ли ће саобраћајна полиција одустати од пооштреног техничког прегледа за месец и по дана, сада је дефинитивно јасно да то неће бити случај.

Тако ће власници више од 100.000 возила додатно стрепети од пооштреног техничког прегледа након 5. јула пошто је, процена стручњака, да најмање толико четвороточкаша неће моги да се региструје због непрописне количине издувних гасова односно због неисправног катализатора или недостатка тог уређаја.

Због тога је тињала нада власника, пре свих, старијих возила да ће саобраћајна полиција у последњем тренутку одустати од овог строжег правила. Ипак, у саобраћајној полицији тврде да неће бити попуштања.

“Неће бити никаквих олакшица. Мерење издувних гасова на техничком прегледу биће уведено 5. јула како је већ планирано изменама и допунама Закона о безбедности у саобраћају пре три године. Може се рећи да већ и каснимо са тим правилом тако да би свако даље одлагање било контрапродуктивно. Већ је 80-90 одсто линија техничког прегледа набавило уређаје за мерење техничког прегледа”, истичу у саобраћајној полицији.

“Најмање 100.000 возила у Србији има проблема са издувним гасовима. Реч је о аутомобилима чији је катализатор зачепљен, извађен или је замењен ‘лонцем’. Многи власници возила ваде катализатор како би и уштедели гориво. Међутим, питање издувних гасова није само питање катализатора”, упозоравају у једном ауспух сервису у Београду.

Како кажу, аутомобил може емитовати непрописну количину издувних гасова чак и када има исправан катализатор.

“Ако је мотор лош и, на пример, троши литар уља на 10.000 километара, онда катализатор ту не може ништа да помогне. Зато би било добро да МУП прецизира шта ће се конкретно радити на техничком прегледу у вези са издувним гасовима од 5. јула. Да ли ће се тражити да возило емитује прописану количину издувних гасова или само да има исправан катализатор”, кажу нам у сервису.

Због тога многи ауспух сервиси одлажу све послове у вези са катализатором.

“На пример, не могу да гарантујем власнику возила да ће проћи технички преглед када му заменим катализатор ако не знамо ни шта се конкретно тражи на том прегледу”, апострофирају у сервису.

Провера да ли се ту комплетан катализатор налази је могућа визуелно, али и помоћу металног предмета.

“Ако је звук туп када се металним предметом удари у катализатор, то значи да је садржај катализатора пун. У случају да катализатор звони, значи да је шупаљ, односно да не ради”, истичу у једном од ауспух сервиса и додају да недостатак катализатора може да сигнализира и жута лампица на инструмент табли, познати “чек енџин”.

 

Извор: б92.нет