Низ нелогичности у извештају Радне групе Министарства ГСИ Републике Србије

Поводом Извштаја радне групе Министарства грађевинарства и инфраструктуре Републике Србије објављеног на сајту овог Министарства дана 29.07.2015. године у 10,30 часова под насловом ''ШТЕТЕ НЕМА И НЕ МОЖЕ ДА НАСТАНЕ'' општина Чајетина овим саопштењем обраћа се свим званичним институцијама, стручној јавности и целокупном грађанству Републике Србије, јер извештај обилује неинстинама на које желимо поново да укажемо.

У тачки 1. извештаја Радне групе представници Министарства закључују

Да није дошло до штете по државу и да упис својине није могућ, а решењима тог истог Министарства број 952-01-02748/2015-15 од 30.06.2015. године, 952-01-02790/2015-15 од 06.07.2015. године и 952-01-02742/2015-15 од 08.07.2015. године, Привредном друштву ПК ''Златибор'' д.о.о. Златибор дозвољен је упис права својине, облик својине приватна са уделом 1/1 на кат. парцелама које су биле у власништву државе Републике Србије у укупној површини 2.213.05,68 хектара и ради се углавном о грађевинском и пољопривредном земљишту, које је у обухвату планских аката донетих од стране општине Чајетина и које су до сада, биле у државној својини.

Констатација у тачки 2. саопштења радне групе Министарства

Да се упис својине по основу коначних решења Министарства не може извршити док се не оконча поступак пред Управним судом је сама по себи бесмислена и то остављамо стручној јавности на оцену.

opstinaУ тачки 3. је констатовано да два од пет решења како наводи радна група, треба вратити Служби за катастар непокретности Чајетина, што је још једна бесмисао јер су та решења већ враћена на поновни поступак и одлучивање са јасном назнаком у истим шта у поновном поступку треба утврдити, али чланови радне групе за 24 часа дођоше до нових информација у њиховом ''ванредном поступку'' и то говори о њима јер шта то значи ''вратити'' решење?! Свако ко се бави управним поступком зна да другостепени орган може потврдити, преиначити или укинути решење и вратити на поновни поступак и одлучивање, што је овде већ и урађено и што није ни битно у овом спору већ су предмет спора три напред наведена решења којима се штети држава за 2.213 хектара.

Из тачке 4.  извештаја Радне групе се види суштина и циљ њиховог ''ванредног'' поступка, јер иако су ти чланови радне групе ваљда дошли да изврше контролу законитости решења донетог од стране тог истог Министарства, они су поред те ''контроле'' одједном у свом извештају, за свега пар сати, проучили све осим онога због чега су дошли.  Између осталог дали су себи за право да констатују, иако за то нису овлашћени и давање у закуп земљишта које је приватизовано, а ради се о земљишту које је приватизовано њиховим решењем, а Министарство пољопривреде је дало сагласност да се то земљиште да у закуп по програму који је усвојен у складу са Законом о пољопривредном земљишту и које је државна својина, а корисник Министарство пољопривреде.

Поново напомињемо да се ради о поклањању државне, не општинске земље и овим саопштењем позивамо све надлежне институције,  целокупну стручну јавност и грађанство да то не дозволе. Такође напомињемо да постоји по том питању и одлука Уставног суда у вези са приватизацијом Луке ''Београд'' која јасно дефинише тај па и овај случај на Златибору а одлуке Уставног суда су ваљда обавезујуће за све па надамо се и за чланове Радне групе Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Уставни суд је јасно рекао да приватизација не подразумева продају земљишта субјекта приватизације, већ промену власништва над друштвеним субјектом.

Преузето са Званичног портала СО Чајетина