ГРАЂАНИ НЕДОВОЉНО ИНФОРМИСАНИ О УРАВНОТЕЖЕНОЈ ИСХРАНИ

Више од 40 одсто потрошача не зна колико калорија је потребно унети у организам у току дана, више од 45 одсто њих мисли да треба да има мање од пет оброка дневно, док 45 одсто испитаника не зна колико је соли препоручено у току дана. Свега 30 одсто испитаника зна колико је шећера дневно препоручено, а више од половине испитаника не зна колика је препоручена количина масти у току дана.

Ово су резултати истраживања знања 1.500 потрошача Маxи, Темпо и Схоп&Го продавница о уравнотеженој исхрани у Нишу, Новом Саду, Крагујевцу и Београду. Истраживање су спровели студенти медицине у оквиру кампање “Тежи равнотежи” у периоду од 23. новембра до 20. децембра као саставни део едукације потрошача о важности нутритивних декларација у превенцији гојазности.

“Подаци говоре о томе да је неопходна континуирана едукација, што је један од циљева Програма за превенцију гојазности деце и одраслих Министарства здравља Републике Србије. Едукација потрошача у оквиру кампање „Тежи равнотежи“ реализује се у сарадњи са компанијом Делез Србија већ трећи пут заредом и до сада је, укључујући талас који се данас завршава, едукацију прошло око 3.500 грађана Србије”, истакла је др Весна Књегињић, помоћник министра за јавно здравља Министарства здравља Републике Србије.

„Ако знате зашто је важно да уносите и шећер, и масти, и протеине, за које функције у организму су свака од ових група неопходне, шта може настати као проблем ако их конзумирате више или мање него што је вашем организму потребно, много ћете лакше доносити одлуке шта, када и како ћете конзумирати и ви и чланови ваше породице. Зато је веома важно да оваквих едукација буде што више, да праве и тачне информације долазе до што већег броја грађана“, навела је прим. мр сц. мед. др Снежана Лешовић, педијатар – ендокринолог и члан радне групе за израду Националног програма за превенцију гојазности код деце и одраслих Министарства здравља Републике Србије.

Поред едакције потрошача у Темпо, Макси и Шоп&Го продавницама, кроз кампању “Тежи равнотежи” се на директан и индиректан начин дошло до више од милион и по грађана Србије. План је да се у 2020. години настави са едукацијом и да се обухвате различити сегменти становништва, од основаца, преко средњошколаца и студената, али и одраслог становништва кроз постере које ће се у наредним данима наћи у свих 316 здравствених установа у Србији.

Кампања „Тежи равнотежи“ покренута је средином 2018. године од стране Привредне коморе Србије – Удружења за прехрамбену индустрију са циљем да утиче на подизање свести јавности о важности здравих навика у превенцији гојазности.

Извор: Родитељсрбија.ком