У наредном периоду полиција креће у строге контроле возача

У случају судара невезани путник на задњем седишту делује на путнике испред себе као да му је скочио са четвртог или петог спрата зграде. Дакле, размишљајте да испред вас може бити неко веома драг и да га можете својом непажњом усмртити.

У првом кварталу 2020. године у саобраћајним несрећама живот је изгубило 107 особа, повређено је 3.839. Упоређујући са истим периодом прошле године број несрећа се смањио, али је погинуло 25 лица више, што је повећање за четвртину у осносу на исти период прошле године. Стручњаци објашњавају да су удеси са фаталним последицама производ непажње, претеране брзине и употребе алкохола у време после короне и потпуног опуштања у саобраћају.

МУП ће у наредних неколико недеља организовати акције које ће бити усмерене на контолу коришћења сигурносних појасева, алкохол и прекорачење брзине у насељеним местима, пише РТС.

На путевима у Србији, у првом кварталу ове године, догодило се 2.724 саобраћајки, у којима је било страдалих и повређених особа, што је за 0,9 одсто мање у односу на исти период прошле године. Међутим, расте број погинулих што забрињава и полицију и стручњаке.

Психоза и даље влада код појединих возача, док други желе по сваку цену да надокнаде оно што је испуштено за време ванредног стања. Возачи често гледају у мобилне телефоне и што је најгоре не користе сигурносне појасеве, па су многи због тога нарочито у чеоним сударима изгубили живот, али и угозили животе сувозача.

– Према подацима Агенције за безбедност саобраћаја тек негде око 12 одсто сувозача. У случају судара невезани путник на задњем седишту делује на путнике испред себе као да му је скочио са четвртог или петог спрата зграде. Дакле, размишљајте да испред вас може бити неко веома драг и да га можете својом непажњом усмртити – каже Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобрћаја.

Највише саобраћајних незгода догодило се у насељеним местима, где се десило 75 одсто њих, а страдало је или повређено 3.946 особа. Удеса има и на ауто-путевима где су учестали они са два или више погинулих лица.

– Људи возе много опуштеније и када се и ако се догоде удеси на ауто-путу, то су обично незгоде ненормалних размера, а никад испод 10 возила само што возачи не очекују такву радњу испред себе – каже професор Милан Вујанић, саобраћајни стручњак.

У сваком случају треба бити обазрив, нарочито на магисталним путевима. Ибарска магистала, регионални путеви и жеља многих да отпутују из града носи са собом низ замки и опасности, кажу у МУП-у и додају да ће се контолисати везивање и на предњим и на задњим седиштима, али и да ће при сваком заустављању, без обзира на доба дана, бити алкотеста.

Извор: Телеграф.рс