Технички преглед трактора спасава животе

Директорка Агенције за безбедност саобраћаја Јасмина Милошевић изјавила је, поводом податка да су трактористи изазвали око 70 одсто саобраћајних удеса у којима учествују, да је најпресуднија техничка исправност пољопривредних возила која ће се проверавати једном годишње, преноси Танјуг.

Најчешћи узроци незгода и несрећа су - непажња, необученост возача и непознавање прописа, учешће возача који је под дејством алкохола, недовољна осветљеност трактора.

Милошевићева је у Јутарњем програму РТС навела да треба инсистирати на техничкој исправности пољопривредних возила.

„Оно на чему треба инсистирати је техничка исправност пољопривредних возила. Ради се о возилима чија је максимална брзина 30 до 40 километара на час, али спадају у возила која носе највећи ризик од изазивања саобраћајних незгода. Оног момента када сте сели за трактор, имате дупло већу вероватноћу, дупло већи ризик да ћете учествовати у саобраћајној незгоди. Чак 12 пута већи ризик да ћете учествовати у саобраћајној незгоди са смртним исходом. Све су то ствари да које упућују да морамо да инсистирамо на техничкој исправности пољопривредних возила”, објаснила је она.

Директорка Агенције за безбедност саобраћаја додала је да ће се техничка исправност возила проверавати једном годишње.

„Техничка исправност возила провераваће се једном годишње, осим ако се не деси неки ванредни технички преглед. Људи би сами требали да прате своје возило, да не дозволе да ико седне за трактором а да му не раде кочнице, светлосна сигнализација, и наравно возила морају бити правилно обележена”, навела је Милошевићева.

Она је додала да возачи морају да схвате да је живот најважнији и да на технички преглед не требају да гледају као на законску обавезу.

„Не треба да на то гледају као на законску обавезу већ нешто што њима је њима сигурност јер ће сутра свом најближем члану породице дати тај трактор да вози”, казала је Милошевићева.

Рекла је да је у управљању возилом битно искуство, поготово у управљању трактором.

„Трактор није предвидив, није тако лагана машина, ни по габариту, ни по начину управљања, за разлику од аутомобила који ипак даје неку комоцију. Јако је битно да трактор има заштитну кабину јер ће управо она током превртања, које се најчешће дешава сачувати живот”, навела је директорка Агенције за безбедност саобраћаја.

Она је казала да је просечна старост погинулог возача у тракторским несрећама 57 година.

Поводом јучерашње трагедије, када је 11-годишњи дечак у тракторској приколици страдао када се преврнуо трактор у селу Дединац код Куршумлије, Милошевућева је рекла да дете до 14 године сме да се превози само у приколици и то уз присуство одрасле особе.

  Извор: Политика