"Планински доручак" са Жигом квалитета

Планински доручак позитиван је резултат кампање "Soul food Serbia", која је покренута пре неколико година. Директорка Турискичке организације Србије, Гордана Пламенац, каже да је њихов циљ био да се производи који су презентовани у тој кампањи нађу у понуди угоститеља.

"Ова кампања, поред подизања видљивости Србије била је значајна и због освешћивања произвођача који су почели да се баве процесом заштите географског идентитета својих производа, али су почели и да се удружују у асоцијације. Чињеница да се производ који припада спектру "Soul food Serbia" нашао у понуди као планински доручак, заправо јесте био наш циљ. Верујемо у то да ће и други делови наше земље кренути за овим примером и да ће то предствљати, такође, понуду која значи и презентира укусе Србије" истакла је Гордана Пламенац.

Успостављање жига гаранце "Планински доручак" Златибор - Тара - Златар, реализован је у оквиру пројекта "Регионални ланац вредности" на подручју међуопштинске сарадање, коју је реализовала Регионлна развојна агенција Злтибор, уз финансијску подршку USAID-a.

planinski

"Циљ пројекта није да се искључе произвођачи, него да се стандардизује квалитет тих производа и да се стандардизује паковање, како би били препознати на територији Србије као део Планинсог доручка, а да сутра потенцијлно буду атрактивни и за извозне куће или да буду заступљени у извозу", реkaо је Славко Лукић, директор РРА Златибор.

"Први укус који се овде наметнуо је укус успеха. Овде има јако много предивних и укусних производа, који ће у будућности бити доступи туристима на специјлизованим продајним местима", каже Hauard Okman, директор USAID пројекта.

У пројекту Планински доручак учествовали су општине Чајетина, Прибој, Пријепоље, Нова Варош и град Ужице. "Удруживање на локалном нивоу приватног и јавног сектора је будући правац развоја туризма", рекла је помоћница министра трговине, туризма и телекомуникација, Рената Пинџо. Она додаје да је уз то веома важно брендирање и стварање јединствене гастрономске понуде, која од сада постоји у овом делу Западне Србије.

"Брендирање и стварање јединствене гастрономске понуде је изузетно важно. Важна је ова сертификација, важан је и овј жиг квалитета, као и заштита интелектуалне својине, али оно што је такође важно је да се ово настви и да буде перманентно и континуирано, као и гарантовани квалитет производа који ће се налазити у туристичкој, односно угоститељској понуди, пре свега ресторана и хотела из овог краја", наглашава помоћница министра.

plan.dorucak 3

Жиг гаранције квалитета од сада се налази на производима мини млекаре "Биљана Крин" из Рожанства. "Већина наших колега раде на квантитету, док се ми трудимо да радимо на квалитету, што значи - да би били препознатљиви на овом нашем тржишту, да то буду стварно прави злтиборски производи. Мени је баш драго што су нас у томе препознали Туристичка организација Златибор и Регионална развојна агенција и што су баш нас изабрали за овај Плнински доручак", истиче Биљана Џелебџић, власница млекаре "Биљана Крин".

Жигом гаранције квалитета Планински доручак биће заштићене прерађевине од меса, млека, воћа, лековитог биља, житарица, меда, рукотворине и услуге исхране и смешаја у угоститељским објктима. У Златиборском округу поједини хотели и ресторани у своју понуду увели су ужички, златиборки, прибојски, пријепољски и нововарошки плнински доручак, чији су састојци заштићени жигом гаранције.

Драгана Росић, zlatiborpress.rs