Сумирајући протекло лето, у Туристичкој организацији Златибор истичу да је иза нас још једна успешна летња сезона на овој планини. Иако су на почетку лета били неповољни временски услови који нису ишли на руку туризму, то се није посебно одразило на укупан туристички промет, јер „златна планина” има мноштво различитих садржаја којима у свим условима може привући госте. Зато су и у овој главној сезони овде остварени одлични резултати.

Према подацима Републичког завода за статистику, Златибор је у периоду од почетка године до сада званично најпосећенија туристичка дестинација у Србији. Од изабраних туристичких места, мерено бројем остварених ноћења, домаћи туристи су у периоду јануар-август 2018. године највише боравили управо на Златибору, са остварених 480.244 ноћења, што је за 10 одсто више у односу на исти период прошле године. Затим следе Врњачка Бања, Копаоник, Сокобања, Београд…

Инострани туристи су на Златибору од почетка године остварили више од 84.000 ноћења, што је за четири одсто више него претходне. На Златибору је све више странаца, не само из европских држава: само у јулу и августу на планини је боравило преко 3.000 гостију из Кине. У летњим месецима број кинеских туриста се значајно приближио броју посетилаца из Републике Српске и Црне Горе, који су традиционално најбројнији инострани гости на Златибору.

У знаку јубилеја

О минулој сезони директор Туристичке организације Златибор Владимир Живановић за каже:

Ове године Златибор је био у знаку јубилеја, обележавања 125 година организованог туризма, па је током лета одржан велики број манифестација, концерата, дешавања на Краљевом тргу и околним местима на територији општине Чајетина која су привукла велики број посетилаца. Летња сезона је била врло успешна, велики број домаћих и страних гостију уживао је у лепотама и садржајима Златибора. Једнодневни излети које смо организовали такође су привукли велики број гостију. На пример, заштићено природно добро Стопића пећину током осам месеци ове године посетило је око 61.000 туриста. Толико их је обишло пећину током целе прошле године, што је добар показатељ раста туристичког промета на „златној планини“.
Директор напомиње и да се летња сезона у ауто-кампу „Златибор” може оценити као веома успешна, са одличним резултататима.

„Поред пет камперских група из Холандије, камп „Златибор” је постао привлачан и за кампере из Велике Британије, Немачке, Словеније. Уз организоване групе у камп све више долазе и индивидуални кампери, а све је то резултат интензивних промотивних активности које ТО Златибор спроводи на иностраним тржиштима“, истиче Живановић.

Он најављује да у наредном периоду Туристичку организацију очекују нове маркетиншке активности, наступи на сајмовима туризма у Новом Саду и Крагујевцу, презентације у градовима региона, билборд кампања, наступи на телевизијским и радио станицама, промоција на друштвеним мрежама…

„Већ смо започели промотивне активности за наступајућу зимску сезону, најпре у државама региона. Успешно смо наступали на сајму привреде „МОС“ у словеначком граду Цељу, где је исказана заинтересованост за понуду Златибора. А у Вишеграду смо потписали Протокол о сарадњи са Министарством трговине и туризма Републике Српске и тиме наставили добру сарадњу коју смо имали претходних година са колегама из ове државе“, додаје директор ТО Златибор.

З. В