Енергетска пића постала су део свакодневице младих. Одавно их не конзумирају само на журкама, у клубовима и дискотекама, већ и на школском одмору уз ужину. Одавно је познато да та пића нису здрава, али је и даље енигма у којој су мери опасна по здравље, нарочито ако се узимају свакодневно и у већој количини.

Најпопуларнија енергетска пића су она која се највише рекламирају, а популарна су код младих јер брзо и ефикасно отклањају умор, делују стимулативно, смањују стрес и потребу за сном. Због тога су омиљена и одраслим особама, запосленима и спортистима.

„Мислим да ни родитељи, а тек деца не схватају шта се налази у тим малим конзервама. То нису обични сокићи. Одређени део састава тих енергетских пића се уклапа у газитана пића, али оно чега има више јесу састојци као што су: кофеин, шећер и таурини. Кофеин може да убрза рад срца, појача контракције срчаног мишића и крвни притисак. Таурин је присутан у енормним количинама, а његов утицај још увек није довољно познат. Претпоставља се да утиче на промену понашања, повећава активност, изазива поремећај моторике, што је последица његовог дејства на нивоу централног нервног система“, објашњава др Гордана Бојовић, начелница Опште медицине Дома здравља Чајетина.

Ако се пију у умереној количини, без икаквих додатака, енергетска пића не морају да оставе негативне последице. Међутим, проблем је што се најчешће комбинују са алкохолом и одређеним наркотицима. То уживање врло често оставља нежељене, углавном тешке и озбиљне последице.

„Врло често се дешава да млади попију енергетско пиће са алкохолом или неким наркотиком и дођу код нас у веома тешком стању. То може бити смртоносно јер доводи до тешких аритмија које могу довести до срчаног реста. Када се млађем детету, које не пије ни кафу, дозволи да унесе толику количину кофеина, то може да доведе до страшних срчаних проблема“, упозорава докторка Бојовић.

Родитељи нису свесни опасности па често и сами конзумирају ова пића. С тога им се скреће пажња да су  веома штетна и за децу и за одрасле. Постоје бројни други начини за сигурније постизање залиха енергије у организму а то су: активан стил живота у комбинацији са довољно сна, избегавањем токсина и стреса, као и здрава исхрана.

Драгана Росић