Другог дана регионалне конференције о породичном предузетништву било је речи о туризму, угоститељству и пољопривреди као пословној шанси породичних предузећа у региону, а на сваком од панела присутнима су се обратили власници породичних предузећа који су на најбољи начин показали како све то изгледа у пракси.

Гордана Меловић власница домаћинства Меловић из златиборског села Рожанство, које се дуги низ година бави сеоским туризмом је рекла да је упорност кључ успеха:

„Док смо оснивали домаћинство, било је од кључне важности остати упоран, јер је у угоститељству и туризму најбитније да се гости враћају“.

„Када је у питању модна индустрија, најважнији сегмент пласирања производа на тржиште јесте маркетинг и нове технологије које све више обухватају друштвене мреже путем којих се омогућава активнија комуникација између учесника на тржишту“– рекла је представница компаније Afrodite Mode Collection Маријана Матић.

Учесник панела био је и Арсен Ђурић, помоћник председника општине Чајетина. Он је истакао да се општина Чајетина годинама у назад труди да подстакне развој предузетништва нарочито код млађих особа.

„Сваке године се у Чајетини усвајају локални и акциони планови запошљавања који поред јавних радова стручне праксе подразумевају и категорију самозапошљавања, и сваке године одређени број људи добије бесповратна средства за покретање сопственог бизниса“– додаје Ђурић.

Директор Туристичке организације Републике Српске, Нада Јовановић је изнела податак да су породичне фирме у Републици Српској својеврсни брендови, који су израсли у светски препознатљиве фирме.

„Када говоримо о туризму, говоримо и о културно-историјском наслеђу одређеног региона. Конференције попут ове су важне за промовисање туризма и компанија којепослују у овој области“, каже Јовановићева.

Мирослав Рађен, директор Туристичке организације Западне Србије је истакао ра је регион Западне Србије веома успешан по питању улагања у сеоски туризам, као и да се, упркос копликованим процедурама успева да одржи интересовање инвеститора који желе да улажу у овај крај. Он додаје да у овом делу Србије има много произвођача који су постигли успехе не само на домаћем него и на иностраном тржишту.