Банке почеле да наплаћују провизију на електронски плаћене рачуне

Електронско плаћање рачуна које су банке препоручивале грађанима као једноставније и повољније, односно без провизија, код многих више није бесплатно.

Ових дана и клијенти једне од водећих банака суочили су се с провизијама на сваки плаћени рачун од девет до 29 динара, преноси РТС.

Из плуса у минус лако се стиже на банковном рачуну и изненађења често нису пријатна. Као када вам банка ођедном наплати услугу која је до пре две недеље била бесплатна, односно провизију на рачун који сте платили електронски.

Притом многи грађани су се удружењима за заштиту потрошача жалили да обавештење о новом намету од банке нису ни добили. Други, иако су добили мејл, нису разумели шта ће им од првог септембра бити наплаћено, објашњавају у „Ефективи“.

„Између осталог се каже да ће бити промењено то екстерно, електронска плаћања, динарска плаћања. Када сам прочитао помислио сам да ту услугу уопште не користим и да ме се то не дотиче, а онда сам видео да се то наплаћује 29 динара, свака та трансакција“, каже Дејан Гавриловић из Удружења „Ефектива“.

Зашто су почели да наплаћују до јуче бесплатну услугу, у банци не дају одговор. Тврде да су обавештења о изменама послали.

„Наше клијенте правовремено обавештавамо о свим изменама, па су тако детаљно информисани и о овој измени у оквиру Општих услова пословања у јуну 2019. године“, наводи „Сосијете женерал банка.

Девет, двадесет девет динара или деветнаест, у зависности од врсте рачуна, сада кошта електронска трансакција сваког клијента. Више од износа све их занима зашто до јуче гратис производ, сада има цену?

„Заправо се све своди на игру бројева, банка је пустила бесплатно корисницима тај е-банкинг, дошла је до одређеног броја трансакција и да кажемо да је то 100.000 и израчунали су да ако сада наплате 20 динара да кажем у просеку да ће то бити чиста зарада од два милиона динара на месечном нивоу“, каже Гавриловић.

И Народна банка објашњава – она не може да утиче на висину наплата услуга, али су банке дужне да јасно и два месеца раније обавесте клијента о свакој промени. У противном, кажу, клијенти могу да уложе приговор банци.

„Иако НБС не утиче на пословну политику пружалаца платних услуга, она предузима све како би обезбедила транспарентност накнада које наплаћују корисницима, и да уколико корисник процени да су накнаде превисоке, лако, брзо и једноставно може да промени пружаоца платне услуге и пређе код оног који ће му обезбедити исту уз нижу накнаду. Пружаоци платних услуга морају бити свесни да уколико желе да задрже постојеће клијенте и привуку нове, морају пружити најбољи однос квалитета и цене услуге“, саопштила је НБС.

Слично као и Удружење Ефектива грађане подсећају да могу да бирају између више од 20 различитих банака. А оне који желе да задрже своје клијенте, да треба да пруже најбољи однос цене и услуге. Гратис који се наплаћује, то свакако није.